Preparing documents . . .

Swiss PRO
  • Влада Републике Србије
  • Швајцарска агенција за развој и сарадњу (СДЦ)
  • УНОПС
  • Стална конференција градова и општина (СКГО)

Вести / Актуелности

Уручени сертификати полазницима друге е-обуке о добром управљању

  • Београд, 20. децембар 2019.

Свечаним уручењем сертификата полазницима 20. децембра 2019. године у Београду завршена је е-обука „Добро управљање на локалном нивоу“ која је организована у оквиру програма Swiss PRO. Укупно 147 полазника из 53 локалне самоуправе остварило је право на сертификат Националне академије за јавну управу и Сталне конференције градова и општина (СKГО) – која је акредитовани спроводилац обука.

Ово је друга обука на ову тему, а биће организована и наредних година у оквиру Пројекта „Унапређење доброг управљања на локалном нивоу", који се реализује преко програма Swiss PRO који подржава Влада Швајцарске у сарадњи са Владом Србије, а спроводи Kанцеларија Уједињених нација за пројектне услуге (УНОПС) у партнерству са СKГО.

Е-обука је трајала седам недеља и понудила је кључне информације, знања и примере праксе од важности за спровођење принципа доброг управљања у локалним самоуправама у областима као што су: одговорно управљање развојем и јавним ресурсима, предвидивост управног поступања, економично и ефикасно вршење надлежности локалне самоуправе, заштита права и учешће грађана у вођењу јавних послова на локалном нивоу, равноправност и забрана дискриминације, транспарентност у обављању послова локалне самоуправе и превенција и санкционисање корупције на локалном нивоу.

„Оно што је основни циљ реформе јавне управе је омогућавање бољег живота грађана, као и унапређење квалитета услуга које им пружамо. Те услуге могу да буду квалитетне једино уколико их пружају професионалци и зато вам се захваљујем на посвећености и ангажовању приликом похађања обуке. У процесу реформе јавне управе предстоје нам кораци на професионализацији и деполитизацији управе и да у јединицама локалне самоуправе посветимо посебну пажњу јачању стручних и кадровских капацитета“, изјавио је помоћник министра државне управе и локалне самоуправе Саша Могић и додао да су свакодневни захтеви од Владе, ресорних министарстава и неких нових приоритета и обавеза, узроковали питања ко од запослених има вештине да одговори на те изазове.

Могић је најавио да Министарство државне управе и локалне самоуправе почиње рад на припреми програма реформе система локалне самоуправе у сарадњи са СKГО и поново уз подршку Владе Швајцарске. По његовим речима, овај програм по први пут у Србији треба да донесе један стратешки документ који се тиче само реформе система локалне самоуправе. Овај документ ће обухватити све што постоји на локалном нивоу: управу, установе, предузећа, организацију обављања послова, финансирање, изборни систем, демографска кретања и још много тога, најавио је Могић.

Ђорђе Станичић, генерални секретар СKГО захвалио Министарству државне управе и локалне самоуправе на сарадњи, УНОПС-у као партнеру и донатору Влади Швајцарске. Он је честитао учесницима обуке који су после седам недеља интензивног рада на 13 лекција и исти овај број испита – тестова и задатака, заједно са својим менторима - успешно завршили акредитовану е-обуку и тако остварили право на сертификат. Станичић је у наставку обраћања посебно истакао реформу система јавне управе.

„Радна група која ће радити на изради програма реформе система локалне самоуправе је одличан алат који свима нама треба да помогне да снимимо стање у нашем друштву, и да видимо шта је потребно урадити. У процесу израде програма значајно је обратити пажњу на документа којима смо приступили као друштво, посебно Европску повељу о локалној самоуправи, коју је наша земља прихватила као чланица Савета Европе. Потребно је и да се препознају сви који могу допринети успеху овог процеса, јер смисао није у потпуној централизацији, али ни децентрализацији, већ да у складу са принципима доброг управљања, цео процес буде првенствено на корист оних којима је намењен – грађанима и привреди", истакао је Станичић.

Драган Младеновић, саветник за добро управљање на програму Swiss PRO је изјавио како ће 2020. године бити 10 година како је у Србији почело да се говори о добром управљању. Програм Swiss PRO је трећи наставак развојних програма Kанцеларије Уједињених нација за пројектне услуге и по први пут се реализује у 99 градова и општина у Србији, који припадају западној, јужној и источној Србији, као и Шумадији.

„На почетку је било прилично напорно објаснити шта је добро управљање и чему то служи. До сада смо уложили приличан напор да сада ви, као један репрезентативан број представника локалне самоуправе пролазите обуку на тему доброг управљања. Овај курс који сте прошли се није бавио вашом експертизом, нико није покушавао да вас научи нешто ново о послу који обављате, наш циљ је био да стекнете и усвојите један другачији начин размишљања у обављању својих послова. Идеја је да сви учесници е-обуке постану фокус тачке, на које локалне самоуправе могу да се ослоне у тренутку када раде неки развојни документ, политику или када се ради на развоју неког пројекта“, изјавио је Младеновић.

Током уручења сертификата, посебно је истакнут успех осам полазника е-обуке који су освојили највећи број бодова. То су Бојана Маравик из Шида, Милена Диковић из Старе Пазове, Хидајет Плојовић из Новог Пазара, Весна Радојевић из Београда, Kсенија Холендер из Kрагујевца, Милош Благојевић из Сомбора, Ромко Папуга из Шида и Светлана Подвински из Београда.